2013. október 14., hétfő

Nagy mosolyt kérek!

Ciao Bella,


A pár nappal ezelőtti „pózolós” bejegyzésem kapcsán egy másik, legalább ilyen fontos témáról ejtek most szót: a fogaink! Régebben meggyőződésem volt, hogy kifejezetten idétlenül nézek ki a képeken, ha látszanak a fogaim, mivel egyrészt nem tartottam elég fehérnek őket, másrészt mélyen ülnek, így szinte már vicsorognom kell, hogy kilátszódjanak. Ám ez is megváltozott – hála két embernek.

Some days ago I showed you the most ideal poses and now another important topic: our teeth! Some time earlier I was convinced that big smile with teeth out is not for me as they do not seem white enough plus I have to literally snarl to make them visible. But this has changed  - thanks to 2 friends.
 


Legutóbbi londoni utam több szempontból mérföldkőnek számít az életemben – de most az idevágó részt emelném ki. Nikki Gomez egy roppant tehetséges modell, gyönyörű és kedves és évek óta már fotósként tevékenykedik. Számos közös fotó készült, s irigykedve néztem, ahogy széles mosollyal, az összes fogát láttatva szerepel a képeken. Nekem miért nem megy ez? Mivel tanácsot kérni sosem szégyen, én is így tettem és Nikki segítségével túllendültem egy önmagam által felállított sztereotípián: igenis, hogy merjek mosolyogni és nekem is jól áll a fotókon, ha „kimutatom fogam fehérjét”. Már ha elég fehér, nem igaz? Többször kiraktam már Facebook oldalamon a legújabb rúzs vásárlásaimat, ám egyik vérvörös árnyalat sem mutat jól, ha nem elég fehérek a fogaid. Én pedig ezt éreztem többször is az utóbbi időben. A sok finom olasz kávé sem tesz jót a fogaimnak, amik elég barázdáltak, így a fogkő számomra sajnos mindennapos dolog. Volt egy kedvenc fogdoki nénim, aki roppant jól kezelte a pánikrohamaimat, hiszen nekem még egy fogkőleszedés is maga a terror volt. Mondhatni annyira alacsony a fájdalomküszöböm, hogy már a rendelőbe lépve kértem az injekciót, még egy „szimpla” fogkőleszedésnél is. Éppen ezért nem fogadtam kitörő örömmel és túl nagy hittel Orsi barátnőm ötletét, aki arról próbált meggyőzni, az ő fogorvosa fájdalommentesen rendbe rakná a fogaimat.

My latest London trip was a milestone from many aspects – let me highlight one of them. Nikki Gomez is a talented model, a beatiful and charming person who has been a photographer for years. We took many pictures and I envied her big smile and did not know why I can not show my teeth. As asking advice is completely normal, Nikki taught me how to smile with showing my teeth bravely. But those teeth must be white enough, right? I often post my fav lipsticks on my Facebook page but the best tone can be also ruined by yellow teeth and great Italian coffee did not help me to keep the shining colour. I had a great dentist who treated me really well, having in mind my anxiety attacks as I can’t really stand the pain – so tranquillizing injections were part of our usual routine. As this doctor moved to another city, my friend, Orsi suggested to try her dentist but let me just say, I was not so thrilled to get some pain again.

 

Azonban mivel már 2 éve (igen, tudom, szégyellem is magam!) nem voltam fogászati viziten, s kedvenc fogdoki nénim is vidékre költözött, nem volt mit tenni, belementem Orsi unszolásába és pénteken minden bátorságomat összeszedve elmentem vele a kedvenc rendelőjébe. Mikor odaértünk, enyhített a stresszhelyzeten a kedves fogadtatás és Enikő széles mosolya fogadott. Kiderült, ő lesz az, aki kezelésbe vesz majd így be is kísért a modern rendelőjébe. Na itt azt éreztem, nézhet ki bármennyire jól is a szék és a műszerek, lehet bármilyen kedves is Enikő – itt vér fog folyni. Igyekeztem meggyőzni, hogy készítse máris a zsibbasztó injekciót, de ő hajthatatlan volt: bízzak benne, nem fog fájni. Na jah, eszembe jutott a legutóbbi alkalom…szerintem már pszichésen beindul nálam a fájdalom, amint meglátom (és meghallom!) azokat a gépeket. Na de nem akartam hisztis macának tűnni, engedtem a „csábításnak” mikor előkerült egy piros massza, aminek nagyon jó íze volt: az erdei gyümölcsös, rágógumi ízű paszta aztán olyan gyorsan hatott, hogy már zsibbadt is a nyelvem. Na de itt azért még nem kezdtem örömtáncot lejteni, hiszen a puding próbája az evés: lássuk azt az ultrahangos ketyerét, ami lekapja a fogköveimet. Utólag visszagondolva vicces látvány lehettem, akár egy 3 éves, könyörgő tekintettel néztem Enikőre s kértem, beszéljen hozzám folyamatosan és helyzetjelentést kérek, hány százaléka van már meg a melónak. És akkor megtörtént a csoda! Mert minden túlzás nélkül, ismerve az előéletemet nem akartam hinni az érzékszerveimnek. Nem éreztem semmit!!! Enikő nagyon kedves volt, gyakran megállt és megkérdezte, hogyan bírom, de nem volt miért aggódni, hiszen 1-2 érzékeny pont kivételével semmi fájdalmam nem volt! Szerintem ez az erdei gyümölcsös paszta a világ 8. csodája, le is fotóztam – ha lehetőségetek van, ezt kérjétek!
 
 
 
My last visit was 2 years ago (I know, I am ashamed!) I let Orsi to take me to her dentist who greeted us with a big smile and really welcoming, relaxing atmosphere. I asked her for the usual shot but she convinced me that I wouldn’t need it – ok, this point I was really sceptical but I didn’t want to seem such a girl with attitude so I tried this bubble gum taste paste. To my biggest surprise, torpidity came quickly and Enikő was so kind and talkative through the whole process of scaling that my whole view on dentists changed forever. She stopped frequently to ask if everything was fine – and let me just say, this gel is the 8th wonder of the world!


 
Az egész kezelés nagyon vicces volt – szó szerint! Én próbáltam artikulálatlan módon szavakat formálni (lássuk be, nyálelszívóval a szájban ez elég nehéz), Enikő pedig azon túl, hogy remek szakember – nagyon közvetlen volt, mintha már ezer éve ismernénk egymást, jókat nevetgéltünk. Nem is akartam elhinni, mikor közölte, hogy leszedett minden nem oda illő dolgot és van-e egyéb kérdésem. Kihasználtam az alkalmat (és a zsibbadást hisz sosem lehet tudni!) és rákérdeztem a fogfehérítésre – ha már így felbátorodtam a fotókon is, akkor mutasson is szépen az a rúzs! Még sosem csináltak nekem ilyet de hallottam már véleményeket – és rémsztorikat. Enikő gyorsan megnyugtatott, a zuglói rendelőben ők nem használnak peroxidos anyagokat, amik károsak lehetnének – hanem egy homokfújás és fehérítő paszta az eljárás része. Kész dentál higiénikus lettem, mert minden részletről tudni akartam – hiszen csak a szép mosolyomról van szó! Ha már lúd, legyen kövér – belevágtunk a fehérítésbe is és azt kell mondjam, soha életemben nem voltak még ilyen szép fényesek és fehérek a fogaim!

 
 
 
The whole treatment was so funny – literally. I tried to form some words in a slubbery way and Enikő kept me entertained through the whole process and it felt like we know each other for years. I barely believed when she put down the machine that we finished and she asked if I want anything else. Since I was so relaxed and did not feel any pain, I went for a teeth whitening process which I never tried before. I read many pros and cons about it but after the consultation and learning that they do not use any harmful substance, I decided to make my smile perfect and the final result is simply stunning!

 
A kéz ápoltsága mellett az egyik legfontosabb „kiegészítőnk” a fogsorunk – vigyázzatok a fogaitok épségére, Szépségeim! Ha pedig Ti is épp fogorvos nélkül vagytok vagy hozzám hasonlóan félősek vagytok, alacsony fájdalomküszöbbel, akkor tiszta szívemből merem ajánlatni az Egressy Dentált – mert nekem nagyon bevált! A kezelés után fogápolási tanácsokat és még számomra ideális fogkrémet is kaptam – és eldöntöttem, a következő alkalom nem 2 év múlva lesz, nem hanyagolom el a fogaim épségét! Enikőn kívül persze köszönet Orsi barátnőmnek, aki tuti olvassa e sorokat és felkiált „Ugye én megmondtam, Zsuzska!”. Igen, de tudod, mindenki a saját bőrén szereti megtapasztalni és akkor hiszi el igazán!
 
Csók, puszi, pá édeseim
Zsuzska


Beside the hands, I believe our teeth are our most important assets – so take good care of them! If you are in Budapest and need of a great expert (and you are as much afraid as I was) then visit Egressy Dental , I highly recommend them! After the visit I got some advice how to protect my teeth and I decided not to wait another 2 years till my next visit. I thank to my friend, Orsi for this advice and now I am sure while she is reading this article she says „I told you so!” but you know how it is, you have to see (and try) with our own eyes to believe!
 
xoxo
Susie

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése