2012. augusztus 11., szombat

Vintage shopping avagy a second hand varázsa

Ciao Bella!

Manapság minden divatos, ami régmúlt korokat idéz (lásd az olyan felkapott helyek, mint Tejivó) és a second-hand shopping, másnéven "turkáló, turi" is mindinkább sikk, mint ciki. Engem ezek a címkék sosem zavartak vagy érdekeltek különösen, mindig is élvezettel vetettem bele magam egy-egy turkáló színes, zűrzavaros kínálatába, valami kincs után kutatva. Anno ez időigényesebb és türelempróbálóbb feladat volt, hiszen szó szerint kupacokban és szó szerint turkált az ember - ma már a vállfás módszer sokat segít!

Szeretem az egyedi dolgokat, és ehhez tökéletes táptalaj a turi, ahol mindig sikerült valami különlegeset kihalásznom a roskadozó bálák tengeréből, legyen szó akár egy különös hátmegoldású csipkebetétes pólóról vagy egy színes karperecről. Mára már valóságos sikké vált, hogy a tehetős, magukra adó és divatérzékeny nők "vintage" ruhadarabokat szerezzenek be - bár itt hirtelen meg is állnék egy szóra...azt hiszem, nem árt tisztázni, mi a vintage is valójában? Sokan keverik a szezont a fazonnal, és minden 1 évnél idősebb ruhadarab vintage jelzőt kap - HIBÁSAN! Vintage-nek a 20-as évektől 70-es évekig terjedő időszak ruhadarabjait (ill. kiegészítőit, lakberendezési tárgyait, stb) nevezzük, ami nem összekeverendő az időben azt követő retroval (80-as, 90-es évek!). Persze mennyivel trendibb azt mondani egy általunk viselt szoknyára, hogy "vintage", mint "a Hádában turiztam".

vintage

Claudia barátnőmmel már egy ideje megbeszéltünk egy közös turizást, és most sort is kerítettünk rá - s milyen jól tettük :) hiszen eredményesen zárult a túra, én is gazdagabb lettem egy fekete kis pamut beach ruhával (bár én szándékosan bitch ruhának kereszteltem, mert elég rövidecske és még fodros is, lásd mellékelt ábra első 2 képe) és egy laza, tollas motívummal megtört (megtört=nem ANNYIRA fekete :) )tank toppal. Kicsit lamentáltam, mert a színeket hiányoltam (milyen meglepő, egy koromfekete ruhánál, nemde?), de feldobja majd a strandra tartva a helyenként kikandikáló DURVA pink alapon fehér pöttyös bikinim :))) Végül meggyőztem magam, és a tény, hogy mindezért 1490 HUF fizettem, csak még édesebbé teszi a vadászat örömét.
bitch dress & tank top

Sokszor eltűnődöm, mi lehet a ruha története, vajon milyen utcákon sétált, mielőtt hozzám került - persze sok a vadonatúj, original cimkés darab is, aminek én írom már a történetét.

És Te? Like turi?

Csók,puszi,pá édeseim
Zsuzska

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése